Τρίτη, 18 Ιουλίου 2017

Η ΕΥΔΑΠ σε ρόλο προστάτη των ιδιοκτητών από τους "ασυνεπείς ενοικιαστές"! αποκόπτει παροχές νερού για οφειλές 100 ευρώ

αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα http://sekes-eydap.gr

Διευκρινίσεις από την ΕΥΔΑΠ αναφορικά με τις διακοπές υδροδότησης


Άμεση ήταν η αντίδραση της διοίκησης της ΕΥΔΑΠ στη δημοσιότητα που πήρε το θέμα της έξαρσης, τελευταία, των διακοπών υδροδότησης ακόμα και για οφειλές ύψους 100 €. Το πρόσφατο ρεπορτάζ στο newmoney.gr πήρε ευρεία δημοσιότητα κυρίως στα ηλεκτρονικά μέσα αλλά υπήρχε και σχετικό ρεπορτάζ στην τηλεόραση του STAR.


Ασυνήθιστη σε κριτική από τα μέσα ενημέρωσης η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ (αφού έχει «εξασφαλίσει» από τα ΜΜΕ πέπλο προστασίας, ενώ το δημοσιογραφικό ρεπορτάζ έχει αντικατασταθεί από την… έμμεση διαφήμιση των πεπραγμένων της διοίκησης μέσω επίσημων ή «ανεπίσημων» δελτίων τύπου και πληροφοριών), εξέδωσε ανακοίνωση με σκοπό να απαλύνει τις αρνητικές εντυπώσεις κυρίως σε καταναλωτές που βρέθηκαν χωρίς νερό για οφειλές ακόμα και για 100 ευρώ. Ολόκληρη η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΕΥΔΑΠ:


Αθήνα, 18 Ιουλίου 2017 

Διευκρινίσεις από την ΕΥΔΑΠ αναφορικά με τις διακοπές υδροδότησης

Μετά από δημοσιεύματα που αφορούν σε διακοπές υδροδότησης για ληξιπρόθεσμες οφειλές, η ΕΥΔΑΠ προχωρά στις παρακάτω διευκρινίσεις. Οι διακοπές υδροδότησης αφορούν σε δύο κατηγορίες:
  • Ακίνητα που κατοικούνται από τους ιδιοκτήτες τους και παρουσιάζουν υψηλή οφειλή, μεγαλύτερη των 500,00€, που κατά κανόνα έχει διαμορφωθεί σε ένα βάθος χρόνου και
  • Μισθωμένα ακίνητα τα οποία παρουσιάζουν οφειλή μεγαλύτερη από 100,00€. Ειδικά αυτή η κατηγορία αντιπροσωπεύει μόνο το 0,5% των καταναλωτών της ΕΥΔΑΠ και αφορά κυρίως σε ασυνεπείς πελάτες οι οποίοι δεν έχουν γνωστοποιήσει στην Εταιρεία τεκμηριωμένη αδυναμία πληρωμής του λογαριασμού και δεν έχουν προβεί σε ρύθμιση οφειλών. Η ΕΥΔΑΠ με βάση το καταστατικό της, συμβάλλεται με τον εκάστοτε ιδιοκτήτη του ακινήτου, ο οποίος είναι και υπόλογος για οποιαδήποτε οφειλή στην Εταιρεία. Συνεπώς, υπάρχει η υποχρέωση από την πλευρά της ΕΥΔΑΠ να προστατέψει τους ιδιοκτήτες από τους ασυνεπείς ενοικιαστές.
Η διακοπή της υδροδότησης δεν γίνεται ποτέ απροειδοποίητα, καθώς έχει προηγηθεί τουλάχιστον μία ειδική επιστολή που αποστέλλεται στην ταχυδρομική διεύθυνση του υδροδοτούμενου ακινήτου ενώ για τους καταναλωτές που έχουν δηλώσει e-mail ή κινητό τηλέφωνο, γίνεται ταυτόχρονη αποστολή μηνύματος e-mail ή sms.

Η ΕΥΔΑΠ, συνεπείς όπως πάντα στο κοινωνικό της ρόλο, έχει θεσπίσει το Έκτακτο Ειδικό Τιμολόγιο, το οποίο από 1/7/2017 διπλασιάζει τη δωρεάν ποσότητα  νερού για όλους τους δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, ενώ παρέχει επιπλέον δωρεάν ποσότητα σε κάθε μέλος ΑμΕΑ ενός τέτοιου νοικοκυριού. Επίσης, η Εταιρεία εφάρμοσε ένα εξαιρετικά ευνοϊκό πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών το οποίο έτυχε μεγάλης ανταπόκρισης από τους καταναλωτές, ενώ το τιμολόγιο ύδρευσης και αποχέτευσης έχει διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα από το 2008.

Η ΕΥΔΑΠ έχει ήδη δρομολογήσει τη συνεργασία της με τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων για την τεκμηρίωση της πραγματικής οικονομικής αδυναμίας των νοικοκυριών που χρήζουν φροντίδας για την επιβίωσή τους, φροντίδα που η ΕΥΔΑΠ δεν θα τους τη στερήσει.

Νεοφιλελεύθερη τιμωρητική πολιτική

Η ανακοίνωση επί της ουσίας δεν κάνει τίποτε άλλο από το να επιβεβαιώνει το συμπέρασμα από το περιεχόμενο του ρεπορτάζ. Ότι η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ έχει υιοθετήσει μια νεοφιλελεύθερη, προτεσταντικού χαρακτήρα, τιμωρητική πολιτική σε βάρος των «ασυνεπών» (βλέπε οικονομικά αδύναμων) πολιτών.  «Εκφοβίζει» για να εισπράξει. Και παρ΄όλα αυτά δεν εισπράττει, αφού παρά τις αλόγιστες διακοπές η εισπραξιμότητα ελάχιστα έχει βελτιωθεί, ενώ οι οφειλές παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

Μπορεί η φιλολογία περί κοινωνικού τιμολογίου (αφορά ελάχιστους, λιγότερο από το 0,2% των πελατών) να συνεχίζεται ως άλλοθι αυτής της πολιτικής, αλλά υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα που η διοίκηση εδώ και πολύ καιρό αποφεύγει να απαντήσει:
  1. Ποια βασική αρχή, τελικά, ακολουθεί: «Η ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση στο νερό είναι ανθρώπινο δικαίωμα» ή «όποιος δεν πληρώνει, δεν έχει νερό»;
  2. Αφού τα δηλωμένα ως μισθωμένα ακίνητα αφορούν μόνο στο 0,5% των παροχών, γιατί όλο το βάρος πέφτει σε αυτά και όχι στο υπόλοιπο 95,5%, το οποίο αφήνετε (σύμφωνα με τη λογική της διοίκησης) να συσσωρεύει οφειλές αφού το όριο της διακοπής σε αυτά είναι πάνω από τα 1000 ευρώ;
  3. Από πότε η ΕΥΔΑΠ αναγορεύτηκε «προστάτης των ιδιοκτητών», όταν εν τέλει η τελική οφειλή βαραίνει πάντα τον εκάστοτε ιδιοκτήτη; 
  4. Πόσα εκατομμύρια ευρώ εισπράττει ετησίως η ΕΥΔΑΠ από διακοπές και επανασυνδέσεις και πόσα από προσαυξήσεις;
  5. Πόσοι είναι οι διακανονισμοί που αν και «ευνοϊκοί» τελικά δεν ικανοποιούνται;
  6. Πόσοι οφειλέτες έχουν φτάσει στο όριο των ακυρωμένων διακανονισμών όπου μετά από αυτό ακολουθούν μόνο τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης;
  7. Εκτός από την «τιμωρία» των «ασυνεπών» καταναλωτών με τη διακοπή υδροδότησης έχουν μελετηθεί άλλοι τρόποι βελτίωσης της εισπραξιμότητας που να ανταποκρίνονται σε συνδυασμό με τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα της Εταιρείας;
  8. Γιατί οι ενημερωτικές καμπάνιες της ΕΥΔΑΠ δεν είναι ποτέ «ενημερωτικές», αλλά πάντα «διαφημιστικές»;